Partneři rally

Agrotec Group
Petronas Syntium
EAA OIL
MOSS logistics
WÜRTH
Respect Group
Paragan
Servind STANDOX
BVV
Město Hustopeče
Impuls
IniCredit Leasing
Oni system
Sphere
Jihomoravský kraj
Česká pojišťovna
Berner

Konání akce umožnil podnik Lesy České republiky, s. p. Lesy České republiky, s. p.

Filip Mareš a Jan Hloušek vítězi XV. Agrotec Petronas Rally 2019

Absolutními vítězi letošní XV. Agrotec Petronas Rally se stali Filip Mareš s Janem Hlouškem na Škodě Fabii R5. Druhou příčku nakonec získal po dramatickém závěru soutěže Jan Dohnal na Fordu Focus WRC, třetí pak polský host Grzegorz Grzyb se Škodou Fabia R5.

Mareš prokázal své kvality, když během druhé etapy dokázal udržet vedení před dotírajícím Janem Černým. Ten nakonec skončil na trati poslední rychlostní zkoušky s rozbitou převodovkou. Cíl nakonec nespatřil ani Miroslav Jakeš, který sice zdárně absolvoval všechny měřené úseky, ale za cílem toho závěrečného ho zradila elektronika jeho vozu.

Během náročného dvoudenního klání se musely účastníci XV. Agrotec Petronas Rally 2019 vypořádat s tropickými vedry, když teploty v kokpitech soutěžních vozů šplhaly i k padesáti stupňům celsiovy stupnice. Specifické tratě pak dokonale prověřily také připravenost techniky.

Po roční pauze se ukázalo, že v českém šampionátu specifická a kompaktní rally mezi vinohrady má své nezpochybnitelné kouzlo. Při absenci úřadujícího mistra České republiky a tím pádem jasného favorita Jana Kopeckého jsme letos mohli sledovat po celou dobu fantastické souboje na čele rally, které přispěly k ještě větší atraktivitě hustopečské soutěže.

Konečné neoficiální výsledky:

1. Mareš – Hloušek (Škoda Fabia R5) 1:22:56,1
2. Dohnal – Ernst (Ford Focus WRC) +1:05,8
3. Grzyb – Wróbel (Škoda Fabia R5) +1:15,7
4. Štajf – Havelková (VW Polo Gti R5) +1:23,6
5. Odložilík – Tureček (Škoda Fabia R5) +1:36,3

Ohlasy z cíle

Filip Mareš (Škoda Fabia R5, 1. místo): 
"Je to mé první vítězství, a ještě mi to ani všechno nedochází. Chtěl bych poděkovat hlavně celému týmu za tento výsledek. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě a zvládli jsme to.  Pro nás je to fantastický výsledek, po roce a čtvrt závodění s R5. Je to snad dobré znamení, že se můžeme dostat někam dál a uděláme pro to maximum. Mrzí mě, jak dopadl Honza Černý a Mirek Jakeš. "

Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, 2. místo):
"Jsme spokojení. To by byl s pódiovým umístěním každý. V Hustopečích nám to nikdy nešlo, ale nakonec naši soupeři udělali chyby, takže výsledek je nakonec dobrý. Doufám, že za rok budeme ještě rychlejší."

Jan Dohnal (Ford Focus WRC, 3. místo):
"Z výsledku máme velkou radost, především ze zlepšující se tendence našich umístění. Snažili jsme se přizpůsobovat auto zdejším podmínkám a dnes jsme hodně zrychlili. Musím pochválit výkony všech jezdců, kteří byli před námi. Bohužel nedojeli až do cíle z různých důvodů a nám to nakonec spadlo do klína."

Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, 4. místo):
"Opět se potvrdilo, že každá rally končí až v cíli, v poslední časové kontrole. Kluků je mi ale líto, hlavně Mirek Jakeš má letos opravdu smůlu. My jsme naopak potvrdili spolehlivost Volkswagenu a dík za to patří našemu týmu. Na autě jsme udělali vše, co nám u VW doporučili a žádný problém nenastal, tak to snad i zůstane. Doufám, že na Bohemce navážeme na tento výsledek a těším se na nové rychlostní zkoušky. Navíc nám to s Veronikou funguje skvěle, takže nás to baví."

Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, 5. místo):
"Jezdí se neskutečně rychle, ale ukázalo se, že pro nás se vyplatí jet s rozumem, protože rychlostí už na kluky vepředu nemáme. Užili jsme si to a díky odstoupení některých posádek před námi je výsledek výborný. Škoda, že jsem dnes ráno udělal na druhé zkoušce chybu, protože to mohlo být ještě lepší."

Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5, 6. místo):
"Celou soutěž jsme si užili. Jelo se hodně rychle. Na poslední zkoušce jsme ještě zkusili zatlačit na Romana Odložilíka, ale dal nám naopak moc on. Jsme spokojení, že jsme v cíli. V autě mi hodně pomáhá Mirek, řešíme styl jízdy, brzdy, techniku. To je určitě přidaná hodnota."

Martin Březík (Škoda Fabia R5, 7. místo): 
"Z našeho pohledu velice náročná soutěž. Jede se neskutečně rychle a musím smeknout před výkony kluků před námi. Baví nás to, ale rychleji už asi nepojedeme. Z pohledu týmu to není tak dobré. Odstoupit na poslední RZ, kdy se auto zastaví kvůli technickým problémům jako v případě Mirka Jakeše, je smůla."

Martin Vlček (Hyundai i20 R5, 8. místo):
"Postupem času se to zlepšovalo. Byl jsem nervózní hlavně v noci z těch písčitých míst. Podmínky ale měli všichni stejné. Nakonec máme docela slušné body. Dost jsme se natrápili kvůli tomu horku, v těch dlouhých zkouškách jsem si sáhnul na dno. Určitě to ale byla hezká rally s šotolinou a spoustou diváků. Rally mezi vinohrady je jedna z nejhezčích."

Tomáš Pospíšilík (Škoda Fabia R5, 9. místo):
"Hustopeče byly opravdu náročné. Pro nás o to víc, že jsem dva měsíce neseděl v autě. Takže v tomto atypickém závodě jsem si na prvních rychlostkách připadal, jako bych v autě seděl poprvé. Postupně jsme zrychlovali, nechtěli chybovat, takže to chvíli trvalo, než jsme se rozjeli. Škoda, že závod nezačíná teď."

Václav Pech (Ford Fiesta R5, 10. místo):
 "Mám z toho dva pocity. Jeden je ten, že když jsme jeli, tak to bylo krásné svezení a šlo nám to, byla z toho radost. Ale potom bohužel přišly dva problémy, kdy nám praskla poloosa včera a dnes jsme přehlédli jeden antikat. Nakonec se to nepovedlo dotáhnout na bednu."

Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX, 1. místo tř. 3):
"Po dvouleté pauze, pokud pominu Vyškov, jsme se zase museli trochu dostat do tempa. Ale užívali jsme si to. V první zkoušce nás potrápila elektrika, nějaký zkrat, jednou se auto úplně zastavilo. Nakonec jsme to za cílem nějak spravili a to byl asi jediný technický problém. Jezdeckých krizí bylo určitě dost, hlavně v pátek. Určitě to byl dobrý test před Pačejovem."

Jan Talaš (Peugeot 208 R2, 1. místo 2WD):
"Čekali jsme, že bude velké konkurence, tak jsme se museli snažit od samého počátku. Dnes jsme měli pořád rezervy, jeli jsme tak, abysme nerozbili auto. Kdybychom měli lepší gumy, možná by to bylo i lepší. Pokud jde o trať, loni určitě nebylo tolik protikatovacích zábran a letos byly i hodně špatně postavené. Navíc, když je někdo trefil a vyhodil, nikdo už je nevrátil na původní místo. Nebylo to moc dobře vymyšlené."

Sociální sítě