Partneři rally

Agrotec Group
Petronas Syntium
EAA OIL
MOSS logistics
WÜRTH
Respect Group
Paragan
Servind STANDOX
BVV
Město Hustopeče
Impuls
IniCredit Leasing
Oni system
Sphere
Jihomoravský kraj
Česká pojišťovna
Berner

Konání akce umožnil podnik Lesy České republiky, s. p. Lesy České republiky, s. p.

Ohlasy jezdců po první etapě

Po první etapě letošní 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 jsme vyzpovídali nejenom posádky z čela průběžné absolutní klasifikace soutěže, ale také vedoucí jezdce kategorie produkčních vozů a aut s jednou poháněnou nápravou. Jejich komentáře k páteční etapě si můžete přečíst zde.

Ohlasy jezdců po RZ 6

Jan Kopecký (st.č. 1): "Hustopeče jsou každý rok o vteřinkách a letos s tím hodně míchá počasí. My jsme bohužel hned na první erzetě po servisu udělali defekt pneumatiky. Vyděsilo mě bláto a přes jednu prudkou kompresi jsem musel brzdit natvrdo, protože jinak bychom to asi neudrželi na cestě, a cvaklo se to. Na obě dnešní sekce jsme zvolili správné pneumatiky, ale po tom defektu jsme museli zvolnit, protože jsme už neměli žádnou rezervu."

Pontus Tidemand (st.č. 2): "První dvě zkoušky v sekci nebyly špatné, ale hned zkraje té poslední jsme udělali defekt pravé zadní pneumatiky a ztratili strašně moc času."

Václav Pech (st.č. 3): "Na RZ 4 jsme udělali gumu. Jsem normální blbec, protože to bylo za zatáčkou, kterou mám napsanou, že se nekatuje. Problémy museli mít už kluci na konci prvního průjezdu, protože tam bylo vytaháno. V noci na to ale nebylo vidět, takže jsem se podržel té jejich stopy a ... bohužel. Fakt mě to hrozně štve. Zbývající dvě zkoušky už byly dobré a bylo to moc hezké svezení."

Martin Koči (st.č. 4): "Na poslední zkoušce jsem udělal defekt. Byla to moje hloupá chyba a strašně mě to mrzí. Vedli jsme i slovenský šampionát ... prostě blbost, mrzí mě to. Ale budiž."

Pavel Valoušek (st.č. 5): "Jsem za dnešní výsledek rád. Nám se na dnešní první sekci nepodařila úplně ideálně volba pneumatik, navíc počasí si s námi hrálo neskutečně, nepamatuju tak těžké Hustopeče. Bylo to těžké i na koncentraci. Na poslední dnešní erzetě  jsem jel několik kilometrů za Martinem Kočim, stejně ale pršelo a my jsme měli tvrdé pneumatiky."

Grzegorz Grzyb (st.č. 6): "Hned začátku čtvrté zkoušky jsme udělali defekt levého předního kola, ve stejné kompresi jako Kopecký a Pech. Jenomže nám to kolo ušlo kompletně hned a ztratili jsme minutu. Škoda toho. Ale taková je rally, jsme v cíli a musíme bojovat dál. Dnes to bylo hodně těžké, počasí všem komplikovalo situaci s obutím. Rychlostky jsou krásné a jede se rychle, tak musíme držet tempo."

Jan Dohnal (st.č. 7): "Bylo to lepší. Určitě jsme zvolili lepší pneumatiky, dali jsme jinou směs a bylo to hned hodně znát. Fungovalo to dobře, ale já se nemohl dostat do rytmu a nedokázal toho využít. Rozhodně máme co zlepšovat."

Vojtěch Štajf (st.č. 9): "Myslím, že etapa byla pro nás úspěšná, i když jsem udělal jednu chybu, která mě mrzí, protože jsme měli obuto spíše do mokra a jediná mokrá erzeta v první sekci byla ta prostřední, kde jsme trefili betonový protikatovací zátaras a udělali jsme defekt. Jeli jsme pět kilometrů po ráfku a nechali jsme tam nějaký čas. Ve druhé sekci už bylo defektů víc a my jsme rádi, že jsme nic nevyvedli. Našli jsme si soupeře v Honzovi Dohnalovi, na kterého jsme teď o osm sekund navýšili náskok, takže dohánět bude muset zítra on."

Miroslav Jakeš (st.č. 10): "Pneumatiky jsme zvolili dobře, časy taky super, ale na poslední jsme doplatili na startovní pořadí – jeli jsme až desátí nebo devátí. Kluci před námi to ještě stihli za lepších podmínek, ale nám začalo pršet a museli jsme zvolnit. S dnešním průběhem jsem spokojený. Sice jsme v první rundě udělali nějaké chyby, které nás stály čas, ale jsme tady a zítra nás čeká nový den."

Roman Odložilík (st.č. 12): "Tohle jsem tady opravdu dlouho nezažil. Vlastně ani nevím, kolikátí jsme. Na tu druhou rundu jsem obul tvrdá kola a měli jsme tím pádem obrovské krize, hodiny, všechno možné, takže jsem rád, že jsme to dnes dojeli. Bylo to těžké. V dešti na poslední zkoušce jsme probrzdili křižovatku, pak jsem to pak doslova provrkal. Auto nešlo řídit, ale tak to měli asi všichni."

Karel Trněný (st.č. 14): "Druhou sekci už jsme jeli normálně, ale událost z první zkoušky, kde se nám 'vyplo' auto, se s námi vezla celou první etapu. Zase si ale cením, že jsme zabojovali a že se teď dereme pořadím vzhůru. Co se týče gum, jeli jsme od začátku takový univerzál, spíš jsme volili jistotu, abychom z této pozice něco nevyvedli."

Jaroslaw Szeja (st.č. 19): "Opravdu to bylo hodně těžké. Jeli jsme na tom mokru na tvrdém sliku, dvakrát jsme vyletěli mimo trať. Ale kromě předního nárazníku jsme autu nijak neublížili a jsem za to docela rád.  Pomohla nám dnešní poslední erzeta, snažili jsme se jet čistou stopu. Zítra snad bude lépe, ale čekají nás zase těžké zkoušky. Musíme bojovat."

Martin Březík (st.č 18): "Pátek byl hodně těžký. Celou čtvrtou erzetu jsme jeli po defektu, který jsme dostali v jedné kompresi po startu. Po dešti bylo někde sucho a někde mokro a na tom prachu to neskutečně klouzalo. Zvolili jsme ale opatrnější variantu obutí, hned od začátku jsme jeli měkkou směs pneumatik. Na tu první zkoušku to samozřejmě nebylo ideální, ale jinak to docela šlo. Večer jsme pak jeli měkký slik. K vedení v českém mistrovství nám pomohli i soupeři, ale to jsou holt závody. Poděkovat musím i spolujezdci, který mě přesvědčil, že nebudeme ten defekt měnit na vložce a dojedeme na něm až do cíle."

Jaroslav Pešl (st.č. 25): "Doslova jsme protrpěli, o závodění nešlo mluvit, ale dojeli jsme až do cíle etapy. Snad to v sobotu půjde líp, ale zatím to nevypadalo vůbec dobře. Sice nás nepotkaly defekty, ale nevhodně jsme obouvali. Auto bylo nečitelné, každou chvíli to klouzalo, jednou to bylo přetáčivé, jindy zase nedotáčivé, nic moc."

Peter Gavlák (st.č. 27): "Na posledních třech rychlostních zkouškách jsme potřebovali přidat, což se nám povedlo a naopak ostatní kluci měli problémy, defekty a tak. Nám se naštěstí potíže vyhnuly, kromě jednoho malého stromku, ale vyvázli jsme z toho jen s rozbitým zadním světlem a pokrčeným blatníkem. Trefili jsme se i do pneumatik a díky souhře těchto okolností jsme po pátku první. Hlídáme si ale hlavně slovenské mistrovství, kde se boduje každý den zvlášť, takže sobota bude o tom samém."

Simon Wagner (st.č. 38): "Bylo to opravdu moc pěkné a bavilo nás to. Jenom je škoda, že se nám nepodařilo trefit pneumatiky. Ale s časy, které jsme na nich zajížděli, jsem byl spokojen. Není to tu tak těžké jako třeba na Krumlově, ale díky šotolině je to velice zajímavé a moc se mi to líbí, sedí mi to. Nejtěžší místa byla v lese, ale užívali jsme si to. Auto fungovalo, i spolupráce s novou spolujezdkyní je moc dobrá. Těším se na sobotu."

Filip Mareš (st.č. 39): "Bylo to pro nás stejně těžké jako pro všechny ostatní. Bylo to hodně ošemetné, protože deště sice moc nespadlo, ale ten prach je zrádný, to všichni vím. V pátek jsem to také poprvé zažil a můžu to jen potvrdit. Celkem dobře se nám podařila volba pneumatik, když jsme někde ztratili, tak to bylo spíš mojí opatrností, ale asi to bylo na místě. Měli jsme jen jednu horkou chvilku, kdy se nám auto svezlo na výjezdu z jedné pomalé zatáčky, to mi trošku zatrnulo."

Tomáš Knápek (st.č. 44): "Třetí místo ve dvoukolkách je pro mě překvapením. Hustopeče se mi líbí, ale hrozně to klouzalo a podle mě nám pomohly chyby soupeřů. Jeli jsme si svoje tempo a měli jen jednu větší krizi, z níž jsme vyvázli bez defektu, jen s poškozeným ráfkem. Jsme rádi, že jsme první etapu dokončili."

AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče, tiskový servis
Jan Vaškovič, Jiří Dokulil

Sociální sítě