Partneři rally

Agrotec Group
Petronas Syntium
EAA OIL
MOSS logistics
WÜRTH
Respect Group
Paragan
Servind STANDOX
BVV
Město Hustopeče
Impuls
IniCredit Leasing
Oni system
Sphere
Jihomoravský kraj
Česká pojišťovna
Berner

Konání akce umožnil podnik Lesy České republiky, s. p. Lesy České republiky, s. p.

Virtuální Hustopeče ovládli zahraniční jezdci

Druhým podnikem nově vzniklého SONAX Mezinárodní mistrovství České republiky v Online Rally se stala 1.e PETRONAS AGROTEC Rally Hustopeče. Organizaci podniku zaštítili pořadatelé její reálné předlohy, kteří, podobně jako v případě úvodního českokrumlovského podniku, byli nuceni letošní ročník svého závodu zrušit. Alespoň částečnou náplastí se tak stala její virtuální varianta.

Soutěž nabídla po vzoru jihomoravské rally zajímavé tratě, charakterizované okolo rozprostřenými vinicemi či vloženými šotolinovými úseky. Deset měřených testů dohromady mělo lehce přes 78 kilometrů a pro zúčastněné jezdce bylo jistě úlevou, že na ně, na rozdíl od předešlé rally, tentokrát nespadla ani jediná dešťová kapka. Na druhu stranu se ale nově museli vypořádat s tmou, neboť závěr rally zasahoval až do potemnělých večerních hodin.

Startovní pole čítalo přes 380 přihlášených jezdců a co do počtu se tak jejich počet oproti minulému závodu ještě navýšil. Řada jmen se nově představila se čtyřkolkami skupiny N, a to díky nově vypsanému Production Cupu, který bude součástí všech zbývajících online rally letošní sezony. V jednotlivých třídách se ale většinou sešly podobná sestavy jako v Českém Krumlově a mnohdy dopadly podobně i konečné výsledky.

Třeba v nejslabších dvoukolkách to byl polský tandem Mateusze Przyszlakowského a Artura Hazuky, kteří si opět rozdělili dvě nejvyšší příčky ve třídě RC5. Na zbývajícím, třetím stupni vítězů skončil Dalibor Rafaj, a kdyby jeho jmenovec David neodstoupil po havárii v polovině soutěže, mohlo být úplně stejné celé první trio. Většina pilotů této třídy opět vsadila na Citroëny DS3 R1, jejich monokulturu narušil jen jediný dokončivší Renault Twingo patřící v cíli šestému Michalu Sklenaříkovi.

O něco dramatičtější a zároveň rozmanitější to bylo ve třídě RC4. I mezi jezdci na speciálech populární třídy R2 se sice na prvních dvou místech v cíli objevila stejná jména jako v Krumlově, jmenovitě Michal Streit s Peugeotem 208 R2 a Argentinec Enzo Sagrera s Fordem Fiesta R2T, nicméně rychlejšími byli Kristian Jacko ze Slovenska s dalším peugeotem a Polák Jakub Brodzicki s Opelem Adam R2. Dva posledně jmenovaní však na závěrečné rychlostní zkoušce obdrželi každý po desetisekundové penalizaci, které je odsunuly z čelních příček na konečné třetí, respektive čtvrté místo. Další konkurenci z minulého závodu se již tolik nedařilo a Streit se Sagrerou tak výrazně upevnili své pozice v průběžném pořadí. Shodné zůstalo i trio nejrychlejších dam za volantem, které s er-dvojkami dojelo v pořadí Iveta Lekešová, Vendula Schwarzová a Eva Ptáčková.

Také v hodnocení vloženého Peugeot Online Rally Cupu si maximum bodů už podruhé v řadě odvezl Michal Streit, následovaný zmíněným Kristianem Jackem a třetím Jakubem Horešovským. S vozy Peugeot 208 R2, pro které je tento pohár exkluzivně vyhrazen, nakonec startovalo 78 ze 119 jezdců přihlášených do třídy RC4.

V kategorii RC3, tedy mezi nejsilnějšími dvoukolkami, soutěž dopadla jak přes kopírák hned na čtyřech nejvyšších příčkách. V průběhu soutěže se sice mezi nejrychlejší pětkou stabilně pohyboval Dawid Wieczorek z Polska a náš Ondřej Štolfa, oba však předčasně skončili po haváriích. Prvenství si – byť s menším rozdílem než minule - pohlídal Lukáš Fafrák ze Slovenska (Renault), následovaný Španělem Cristianem Lamasem (Citroën) a Adamem Weglowským z Polska (Honda). I přes příznivé počasí paradoxně závod dokončilo méně jezdců než minule, do cíle jich dorazilo jen jedenáct.

Vyrovnaný počet, byť nejnižší ze všech vypsaných tříd, naopak hlásí výsledková listina ve třídě supersportů třídy R-GT. Z celkem šesti vozů v cíli majoritu opět tvořily speciály Porsche, které soutěž také ovládly, jedinou výjimkou byl Lotus Exige Pavla Králíčka, který hustopečskou klasifikaci gétéček uzavírá. Jihomoravská rally nesedla favorizovaným jezdcům – vítěz prvního podniku Juan Marzoa neměl svůj den a soutěží se protrápil ke konečnému pátému místu. Jakub Hanzelka i Vojtěch Uhlíř havarovali a jediným, kdo navázal na předešlý výsledek, tak byl Jan Morávek. Pro další body si dojel druhý Stanislav Petrů a vůbec první hodnocený výsledek si letos připisuje Michal Labudek coby třetí nejrychlejší jezdec R-GT.

Také v kategorii RC2, která v seriálu SONAX MMČR v Online Rally představuje hlavní a nejvyšší třídu, se sešla – s výjimkou zaneprázdněného Petra Semeráda a Davida Kučery – kompletní sestava hlavních favoritů. Suchý asfalt vybičoval jezdce k maximálním výkonům a souboj na špici se mezi první pětkou odehrával v řádu sekund. Za nejdelší konec lana tentokrát tahal Adrian Klimas z Polska, jeho Škoda Fabia R5 evo byla na čele po většinu soutěže. Jedinou výjimkou byly úvodní dvě erzety, kdy byl ve vedení vítěz úvodní rally Dennis Zeťák. Slovenský pilot ale bohužel na RZ3 vycestoval do příkopu a s poškozeným zavěšením musel absolvovat celou sekci čítající tři měřené testy. Po servisu nabranou ztrátu sice začal úspěšně likvidovat a z průběžně sedmého místa se nakonec probojoval až na druhou pozici, leč ani on se na poslední zkoušce závodu nevyhnul penalizaci, která jej odeslala na konečné páté místo. Za vítězným Klimasem se tedy nakonec umístil Oscar Estevez z Portugalska jedoucí s letitým Fordem Fiesta R5, následovaný Španělem Eduardem Perojem na voze Hyundai i20 R5. Nejrychlejším domácím jezdcem se stal Petr Kubovský s další fiestou, jenž se v průběhu rally několikrát objevil na druhé příčce. Nakonec mu v konečném pořadí připadla čtvrtá pozice absolutně.

SONAX MMČR v Online Rally bude pokračovat třetí soutěží v polovině července, kdy se vydá z jižní Moravy o něco severněji - na Valašsko. Celkem osm rychlostních zkoušek tam na jezdce bude čekat při RALLYSERVICE.CZ Online Rally Kopná, která se pojede od 14. do 19. července.

Sociální sítě