Přesně v duchu výsledků shakedownu se odehrála první sekce jubilejní 20. AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče. Svou oblibu v měnících se površích dává výmluvně najevo obhájce loňského vítězství Adam Březík, který vyhrál všechny tři odjeté rychlostní zkoušky. Stejně jako na testovací rychlostní zkoušce s ním udržela krok jen trojice Jan Kopecký, Filip Mareš a Erik Cais.

Ostatní soupeři na Březíka v polovině páteční etapy již ztráceli více než půl sekundy na kilometr. S výjimkou Dána Simona Vallentina, který na třetím testu havaroval, však pokračuje širší špička v kompletním složení. Drobných jezdeckých chyb se nevyvaroval prakticky žádný z jezdců ve startovním poli, pozitivním faktem však bylo, že se celá první sekce obešla bez vážnějších havárií či zdržení.

Ohlasy jezdců po RZ 3:

Adam Březík (1. místo): „Baví mě to, mám rád tohle prostředí a obecně mám rád tyto vložky. Vedeme, i když jsme na všech třech něco ztratili. Na té první jsem si přehřál brzdy, takže mi to to od konce prvního kola brzdilo hůř, takže tam jsme brzdili všude hodně brzo. Na dvojce jsem na pár místech viděl, že se dá jet víc, ale měl jsem trošku obavy o ty brzdy, takže jsme to pošetřili. A teď jsme byli lehce na venku – trošku se nám to ‚spakovalo‘ po dveřích, tak jsem to narovnal, aby to nezakoplo a posekali jsme tam nějaké obilí v novém sjezdu na trojce.“

Jan Kopecký (2. místo): „Snažíme se jet rychle. Soutěž je nádherná, ale snadno se to dá přehnat. Neříkám, že v každé zatáčce, ale určitě tak ve čtyřiceti procentech zatáček, které tady jsou. Na výjezdu je buď pole nebo louka, takže když auto sklouzne mimo krajnici, tak se nic hrozného nestane, pokud tedy máte štěstí. Dřív se mi takový způsob jízdy možná líbil víc, ale asi jak stárnu, tak se raději držím na cestě. Na Starovicích jsme takto byli v jedné zatáčce venku, věděl jsem, že ten prostor tam je. Těžko ale říci, jestli jsme tím něco vydělali, nebo ne.“

Filip Mareš (3. místo): „Na trati je prach, ale není to nic, co bychom nečekali. Jede se velmi rychle. Z mé strany bylo spousta drobných chybiček, takže nemůžu být překvapen tím, že lehce ztrácíme. Musíme to vylepšit v druhých průjezdech. Auto funguje skvěle, je to čistě rukama a hlavou. Navíc je to tady celé takové rozevláté s tou šotolinou, člověk to pořád chytá v nějaké trávě při katování.“

Erik Cais (4. místo): „Úvodní sekce byla nejistá, hrozně nejistá. Zatím jsem nenarážel ve velmi technických úsecích, kde si člověk pamatuje, jak to tam má do zatáček dávat. Ale v těch nejrychlejších trojkách, čtyřkách, které by se daly držet, ale já je nedržím, už trošičku chybí jistota z testování. Na poměr mojí nejistoty jsem nadmíru spokojen a teď se budeme snažit dovézt auto co nejrychleji do cíle. Na jedničce jsme měli docela velkou krizovku, kde jsem se vystrašil, takže jsem rád, že jsme tady. Teď je potřeba zamakat na onboardech a jít do toho směle dál.“

Václav Pech (5. místo): „Je to dobré, začínám v tom mít víc a víc jasno. Funguje to, řídím to, ale cítím, že mám rezervy. Je to malinko nervóznější než byl třeba focus. Mám tady zatáčky, které mám projeté ve velké rychlosti s focusem, který byl delší a byl klidnější, takže tady s tím se bojím jet na stejné hranici, když vím, že focus tam byl na hraně a přitom tohle auto to zvládá líp. Pak naopak někde zase dobržďuju a malinko mě třeba předbíhá zadek, takže jsem udělal nějaké 2-3 chyby při dobrždění, kde jsme se skoro zastavili. Takže celkově je to dobrý, hlavně, že to ovládám a řídím to, ale mám rezervy.“

Věroslav Cvrček (7. místo): „Bylo to ještě lepší než v pohodě. Pozice a časy byly lepší než na co jsme zvyklí. Přestože se vždycky snažíme jet rychle, tak teď to nějak prostě vyšlo a hlavně jsme si to užívali. Tempo jak fakt vysoké, auto funguje fantasticky, Petr taky a rozpis bych řekl, že nám sedí. Když jsme schopní jet v prvním průjezdu s ostatníma klukama, tak to asi nebude špatné. Chceme si to hlavně užít, ale soutěž je dlouhá a tempo se tomu musí podřídit. Chtěli bychom se ještě přiblížit konkurenci.“

Albert von Thurn und Taxis (9. místo): „Bylo to hodně, hodně zrádné a hodně náročné. Trochu si na to začínáme zvykat, ale není to vůbec snadné. Dost diskutujeme o rozpisu. Jsou tu hodně rychlá místa, ale do spousty zatáček se nedá jet vůbec tak rychle, jak jsem zvyklý. U řady z nich jsem myslel, že je pojedeme naplno, ale prostě to nejde. Potřebuji získat trochu víc jistoty. Hlavně ty sjezdy na šotolině jsou nevypočitatelné. Jsme tu ale poprvé, takže zatím jsem spokojený. Potřebujeme nasbírat nějaké zkušenosti a jsem rád, že tady jsme. V druhé sekci se tedy chceme hlavně udržet na trati a trochu vylepšit časy. A za tmy nevyrobit žádnou hloupost.“

Filip Kohn (11. místo): „Zrovna poslední zkouška byla pro nás nejslabší. Měl jsem menší problémy s řazením a potom jsem na chvíli vypadl, takže to nebylo úplně to, co jsme chtěli. Je to velká škoda, zkušenosti tu opravdu hrají velkou roli, protože je tu strašně moc úseků na srdíčko a musíte věřit na 100 procent, že to vyjde. Ze seznamovacích jízd tam ta jistota úplně není, ale zkusíme udělat maximum, aby to bylo lepší na druhý průjezd. Co se týče nastavení, je to dost náročný, protože mi přijde, že máme auto hodně měkké, ale nemůžeme jít zase úplně do tvrda, jelikož ten grip tu moc není. Takže to bude náročné udělat změny, aby to bylo lepší.“

Simon Wagner (12. místo): „Na druhé zkoušce jsme dostali pomalý defekt, vůbec netuším kde. Bylo to cca čtyři a půl kilometru před cílem, kolo se pak postupně svlékalo a do cíle jsme dojeli na ráfku. Měli jsme jen jednu rezervu, takže jsem pak na třetí zkoušce jel trochu opatrně. Před soutěží jsme neměli test, takže na druhou sekci zkusíme nějaké změny v nastavení auta. Jinak si to ale užíváme, baví nás to.“

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2025, tiskový servis
Jan Vaškovič, Jiří Dokulil – foto: František Dušek