Při teplotách nad třicet stupnů se rozjel třetí díl českého šampionátu – AGROTEC PETRONAS rally. Oba úvodní testy soutěže opanoval Václav Pech, jeho náskok v čele před druhým Janem Kopeckých je 2,2 vteřiny. Třetí příčka a třetí časy patřily Filipovi Marešovi, za ním se držel Jan Černý. Během druhého testu si pak na pátou příčku polepšil Dominik Stříteský. Dvoukolkám zatím vévodí Jan Talaš před Reném Dohnalem a Janem Dohnalem.

Ohlasy z kontroly přeskupení po RZ2:

 

Václav Pech:

„Stáli jsme před první vložkou, to by se tady stávat nemělo. Z toho pak pramení chyby, vystydnou gumy. Chceš se na vložku maximálně připravit, pak tam čekáš čtvrt hodiny a pořádně ani nevíš, co se děje. Organizačně je to trochu s minusem.

Jinak vložky krásné, s výkonem jsem spokojen. I když je to místy divoké, což souvisí i s těmi prodlevami. Navíc v jiných ročnících byla kolem cest vysekaná tráva, byly vidět antikaty. Letos tomu tak není, v metrové trávě musíš betony hledat, což je nepříjemné…“

Jan Kopecký:

“Udělali jsme asi maximum možného co se dalo. Možná tam byly drobné chybičky, ale spíš kvůli tomu, že jsem čekal, že to v zatáčkách bude víc držet. Byl jsem ale delší spíš v nájezdu do pomalejších zatáček, tak ta ztráta byla menší. Počítá se ale desetina k desetině. Je to složité, je to hodně zaprášené a je prakticky nemožné odhadnout jaká bude přilnavost v dané zatáčce. Myslím, že s výjimkou míst, kde jsou ‘katy’, to bude na druhý průjezd čistší a věřím tomu, že ta přilnavost bude lepší. Uvidíme.”

Filip Mareš:

„Zatím to jde dobře. Můj výkon byl v první erzetě povedenější než ve druhé, ale časy tomu neodpovídají. Zpoza volantu jsem nebyl úplně spokojen. Musíme si to rozebrat, asi jsme nezvolili úplně dobře pneumatiky. Jeli jsme tvrdou směs a celkem dost to klouzalo. 

Navíc prach i přes dvouminutový odstup byl problém, asi to nebude v kombinaci s tmou večer úplně sranda. Na těch šotolinách se prach drží, nikde moc nefouká. Navíc teď v kombinaci s tím sluníčkem to nebylo nic jednoduchého, moc jsme toho v některých místech neviděli.“

Jan Černý:

“Pneumatiky fungovaly dobře, ale mě to úplně nešlo, jak bych chtěl. Testovali jsme na super cestě a byla tam daleko větší přilnavost než tady, tak jsem z toho nějaký vyjukaný. Musím se aklimatizovat. Určitě bychom měli zrychlit.”

Dominik Stříteský:

“Mohlo to být ještě lepší, ale na první mi to zdechlo. Hned po startu, na prvním odbočení na šotolinu jsem byl dlouhý, musel jsem fabii znovu startovat. Na dvojce pak už jsme měli slušné tempo a ztráta na špičku byla snesitelná. Tak se to budeme snažit udržet a propracovávat se dopředu.  Taky jsme jeli tvrdou směs, taky to z mého pohledu nebyla úplně nej volba. Ale je to o nějakém kompromisu, jak moc jsou kde asfalty zaprášené. Ve druhé jsme pak měli před sebou velkou mezeru, takže pro nás byla prašnost v pohodě.”

Miroslav Jakeš:

“Na předku vezeme trochu trávy, ale to je prostě jen z katování a výlet jsme neměli žádný. Všechno bylo v pohodě. S autem určitě nebudeme nic dělat, jen se budu snažit trochu zrychlit. Na jedničce to určitě šlo jet rychleji. Na dvojce jsem se snažil, ale dostal jsem ještě víc, tak možná tu snahu tolik nepřehánět.”

Roman Odložilík:

„V Hustopečích se vždy jede velké tempo. My si jedeme to své, nějak se snažíme držel za Mírou Jakešem. Na první jsme neměli žádný grip, protože jsme vsadili na tvrdou směs. Navíc na dvojce jsem udělal chybu, rozskákalo se mi auto na hrbech a trefil jsem jeden beton, kterých je tady požehnaně. Trochu to bylo znát na řízení, bál jsem se i o defekt, jeli jsme tak celou erzetu. Volba nejtvrdší směsi nebyla úplně optimální.“

Martin Tureček doplnil: „Měl jsem tady poznámky z minulých ročníků, že tady není vhodné jezdit tvrdou směs, ale dejte při takových teplotách něco jiného…“

Věroslav Cvrček:

“Tempo je asi tradiční, všichni vepředu jedou rychle. My se taky snažili, ale dali jsme tvrdé gumy. Nebylo to úplně špatně, ale na první zkoušce jsme po těch dvou zastaveních startovali na studených kolech a ten začátek byl z mé strany takový nervózní. Na druhé zkoušce už to bylo docela dobré. Potřebujeme body do mistrovství, takže není potřeba nějak šílet ale spíš v klidu zrychlovat. Na druhou sekci obujeme měkčí směs, to bylo i v plánu. Navíc chci ty tvrdé pneu pošetřit na zítřek, kdyby byly třeba.”

Adam Březík:

“Jednička se mi líbila, neudělali jsme tam žádnou chybu a všechno vyšlo prakticky jak mělo. Ale v těch rychlých místech, kde se dá držet, tak to nedržím. Neměl jsem stoprocentní důvěru a to samé platilo i o druhé zkoušce, která je ještě rychlejší. Teď jsme ztratili dost času a vůbec netuším kde. Chce to spoustu zkušeností, abysme dokázali držet krok. Potřebuji víc věřit autu a zapřít se do pneumatik.”

Martin Vlček:

„Určitě je to znát, že jsem v tom neseděl, navíc kluci jedou hodně rychle a v padesáti už mám nárok na zpomalování (smích). Ale hlavně jsem udělal chybu ve volbě gum. Říkal jsem si, kdy jindy mám obout nejtvrdší směs než při třicetistupňovém vedru. Ale tady na těch zaprášených cestách to nebylo dobré, na třicítkách jsem byl jak ´koza na ledě´.“

Robert Adolf:

“Po ráně na Šumavě to byla zkraje trochu nejistota, ale pak už jsme se chytili a bylo to dobré. Dost to klouže, ten prach si sedá zpátky na cestu, ale asi je to stejné pro všechny. Auto funguje, tak dáme asi jen nové pneumatiky a pojedeme dál.”

Karel Trněný:

„Ztráta na jedničce vyplynula z nefunkčního auta, proto jsme byli dvakrát venku. Začátek prostě na nic, jako vždycky…“

 

Informace k soutěži najdete na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis

Tomáš Plachý, Jan Vaškovič

foto: Jan Vaškovič