S náskokem 5,9 sekundy na nejbližší pronásledovatele odcházejí na kutě Jan Kopecký s Janem Hlouškem, kterým stačilo vítězství na závěrečné rychlostní zkoušce dne, aby obrátili dosavadní vývoj na čele výsledkové listiny XVII. Agrotec Petronas rally Hustopeče. Závěr etapy se však neobešel bez emocí. Velkým tématem mezi posádkami se staly minutové startovní intervaly a zvířený prach.

Noční průjezdy trojicí rychlostních zkoušek začaly v podobném gardu jako ty večerní. Dvakrát za sebou vyhrál Václav Pech, ale na svého největšího soupeře Jana Kopeckého zvládl najet pouze půl sekundy. O příjemci největší porce bodů za samostatné hodnocení první etapy tedy rozhodoval druhý průjezd rychlostní zkouškou Kurdějov.

Zatímco Pech se zde oproti prvnímu průjezdu o půl sekundy zpomalil, Kopecký svůj čas vylepšil o 4,8 sekundy a v desetinkových rozestupech se najednou posunul do čela o 5,9 sekundy. Výtečně se s nočním Kurdějovem popasoval i Filip Mareš. Po dvou třetích časech v těsném závěsu za vedoucím duem se dokázal mezi Kopeckého s Pechem vklínit a před startem druhé etapy stáhl svoji ztrátu na pilota Focusu WRC na 2,4 sekundy. Tři čtvrté časy pomohly k posunu na stejnou pozici Dominiku Stříteskému, který se prokousal před Poláka Grzegorze Grzyba.

Ohlasy jezdců po RZ 6:

Jan Kopecký (st.č.1, 1. místo): „Na trojce jsme se zrychlili, ale v těch uzavřených pasážích jsme měli jednoznačně výhodu v naší startovní pozici. Trochu nerozumím tomu, proč se nestartovalo po dvou minutách, protože plán takový byl. Je to škoda. Nevím, kdo to rozhodl, nebo proč se tak stalo, ale myslím, že by se mělo bojovat za fér podmínek. Pokud jde o nás, auto fungovalo dobře, Honza taky. Neudělali jsme žádnou zásadní chybu, jemné a drobné chybičky by se našly, ale nic zásadního.“

Václav Pech (st.č.3, 2. místo): „Bylo to jednoduché. Potřebovali prostě dostat auto dopředu, takže nám nedali ty dvě minuty, které se tady v noci tradičně dávaly. Na těch šotolinách jsme museli jet pomalu, to je celé. Tři kilometry na šotolině v totální mlze. Nevím, proč to nová ředitelka rozhodla takto. Celou dobu se to tady tak dělalo, teď ne. Zničená celá sportovní hodnota a fair play.“

Filip Mareš (st.č.2, 3. místo): „My jsme po dnešku určitě spokojení. Byť jsme po malých kousíčcích něco ztráceli, tak jsme na dostřel a navíc jsem přesvědčený, že něco z té ztráty by se dalo eliminovat tím, že bychom viděli na cestu. Třetí erzeta byla už za dne kritická a teď za tmy to byl v některých místech až zbytečný risk. Nějak jsme se s tím poprali, ale samozřejmě, když člověk nevidí na cestu, tak musí ubrat. Jinak jsme si to ale užili, jelo se nám krásně, auto funguje super. Jsem spokojený. Rozpis nám seděl, byl přesný. Jen v prvních průjezdech to docela klouzalo, přesto, že jsem s tím počítal, mě to trochu překvapilo. Jinak to byla radost a snad se to líbilo i fanouškům na erzetách.“

Dominik Stříteský (st.č.4, 4. místo): „Bylo tam hodně prachu, jak jsme se toho všichni obávali. Na poslední RZ sice ne tolik, ale ta první a druhá byly docela výživné. Nám se to podařilo docela stáhnout na čtvrté místo, takže když pominu chybu na druhé erzetě, jsme spokojení.“

Grzegorz Grzyb (st.č.5, 5. místo): „Byla to úplná idiocie. Nic jsme neviděli a pořád jen brzdili, bylo to jako v mlze. Úplná hovadina. Nemám k tomu co víc dodat.“

Miroslav Jakeš (st.č.9, 6. místo): „Bylo to horší než v první sekci. Ford má doslova debilní tlačítko na přepínání dálkových světel, díky kterému nejdou přepínat na přejezdu v padesátikilometrové rychlosti, natož pak na erzetě. Takže jsem v tom prachu dvakrát zastavil na erzetě a jednou se málem naboural na rovině. Horší než v autoškole. Nemám ve zvyku si stěžovat na auta, ale tohle je fakt špatně vymyšlené.“

Věroslav Cvrček (st.č.10, 7. místo): „Jsme i nadále spokojení. Byl to pěkný zážitek, i když ta jízda v noci byla taková divočejší. V prachu jsme museli improvizovat, ale to je na soutěžích to krásné. V rámci možností jsme se trochu posunuli vpřed na brzdách, ale to je dlouhá cesta a nedá se to vyřešit za jednu sekci. Pocitově je to dobré.“

Martin Vlček (st. č. 8, 8. místo): „Svezli jsme se krásně a možná bychom se svezli ještě lépe, kdybychom viděli na cestu. Myslím si, že nerozhodnutí o těch dvou minutách bylo velice nešťastné a domnívám se, že sedmnáctiletá historie tohoto krásného závodu měla pořadatelům jasně napovědět, jak to tady vlastně v tu noc je. Je to obrovská škoda, protože mi to připadalo jako příliš velké riziko jet do absolutně bílé zdi. Argument, že jedeme podle rozpisu, je úplně lichý, protože když se mi v té bílé zdi objeví posádka, která bude nedejbože stát, bude vytočená bokem napříč cesty, tak já ji trefím v plné rychlosti.“

Jaroslav Melichárek (st. č. 7, 9. místo): „Jelo se nám podobně jako v první sekci. Na asfaltových úsecích dobré, na šotolinových jsme se trápili. V servisu jsme před touto sekcí udělali na autě několik změn, ale bylo to ještě horší, takže jsme ztráceli možná víc než předtím, do toho ta tma, nic jsme neviděli, takže to bylo takové trápení. Ale jsme tu a zítra je nový den, tak si snad lépe zazávodíme.“

Karel Trněný (st. č. 15, 11. místo): „Já bych to dneska rozdělil na dvě rozdílné rundy. Tím, že jsme ještě včera nevěděli, zda pojedeme, a na shakedownu jsme to celé ladili, tak jsme v první rundě hodně řešili auto a vůbec to nebyl výkon, který bych si představoval. Nechtěl jsem to lámat přes koleno, tak jsem si řekl, že ve druhé rundě zkusíme jet to naše, co tady umíme, protože já to tady mám strašně rád. Hrozně jsme se zrychlili, jeli jsme v noci časy jako ve dne a měl jsem z toho dobrý pocit. Bohužel jsme Šimka o vteřinu neskočili, ale za tu první rundu jsme si to ani nezasloužili.“

Karel Trojan (st.č.12, 12. místo): „Po první sekci jsem to viděl hodně špatně. Z auta šly hrozné rány, bylo to na odstoupení. Nakonec to byl uvolněný diferenciál, takže mi spadnul kámen z srdce, protože se to dalo opravit a jedeme dál. Teď jsme bohužel odnesli to, že jedeme za Kukučkou s Lancerem Evo a v tom prachu je obrovský rozdíl, jestli jedeš za někým minutu nebo půl minuty. Bohužel, ‚das ist motorsport‘. Tak to je.“

Jaromír Tarabus (st.č.22, 1. místo 2WD): „Všechno bylo v pořádku, jen jednou nás to docela vylekalo na třetí zkoušce. Na hrbatém na šotolině jsme si trochu zaskákali, ale dopadlo to dobře a jsme tady. Až na tu jednu krizi to ale bylo všechno bez problémů. Možná jsme to za tmy s tím prachem čekali i horší, ale uprostřed startovního pole už jsme na tom všichni naprosto stejně. Kdybysme měli opravdu závodit a někam se hnát, tak by nás to asi limitovalo víc, takto jsme zvolili variantu nevidíme – zpomalíme.“

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis

Jan Vaškovič a Jiří Dokulil, foto: Rallyservice.cz