Zajímavý průběh měla první etapa AGROTEC Petronas rally z pohledu vozů s jednou poháněnou nápravou. Do výsledků promluvily výlety z trati, ale také množství havárií, někdy i po kontaktu s protikatovací zábranou.

 Na prvních kilometrech plnil roli favorita Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600, ale v dobrém světle se ukazoval i navrátilec Jan Talaš s Peugeotem 208 R2, který držel za zády novější speciály Peugeot 208 Rally4 Reného Dohnala, Roberta Hordossyho a Davida Štefana.

Talaš se stal v polovině etapy novým lídrem dvoukolek, když profitoval nejen z rychlých časů, ale i chybiček nejbližších soupeřů. Počítaly se také první ztráty – havarovali účastníci Peugeot Rally Cupu Miroslav Číž, Lukáš Krupička a Michal Vaňhara.

Za tmy druhé sekce se vývoj ještě více zamotal. Na trojce havaroval další „peugeťák“ Jiří Pohlídal, následně urazil kolo David Štefan, o zkoušku později odstoupil i Lukáš Frána. Hustopečské Waterloo dokonal lídr Jan Talaš, jenž v posledním testu poškodil svou „dvěstěosmičku“ o protikat a putoval do superally. Technika vyřadila i zkušeného Petra Zedníka. Vítězně se tak vrátil do uzavřeného parkoviště v cíli prvního dne Jan Dohnal, jenž má k dobru půlminutový náskok na Reného Dohnala, už přes minutu ztrácí třetí Robert Hordossy.

Jan Dohnal: “Jsou to tradiční Hustopeče. Prach a nízká přilnavost, letos navíc hodně vysoká vegetace a není nic vidět. Je to těžká soutěž, ale specifická a zajímavá. Na druhé zkoušce jsem bohužel v místě kde mi shořel Focus ztratil koncentraci a tři zatáčky nato jsem byl rychlejší, auto se nám přetočilo. Musel jsem se jet otočit, třikrát nebo čtyřikrát nám to chcíplo a nechali jsme tam dost času. Ale ty tři další zkoušky se jinak docela povedly a dělalo nám to radost.”

René Dohnal: “Na jedničce jsme měli v lese obrovskou krizi. Pak jsem se nechal u kamarádů na šotolině trochu rozvášnit, něco nás koplo na výjezdu ze zatáčky a poslalo nás to do křoví. Omlátili jsme tam celé auto. Neměli jsme náhradní nárazník a na ten rozbitý jsme do druhé sekce nemohli dát ‘škarpáky’, takže jsem neviděl dovnitř zatáček. Na trojce jsme trefili antikat, který trčel přímo do zatáčky a skončilo tam možná dalších deset aut. Přejeli jsme ho, zase poničili auto a disk, ale nějak jsme to dojeli. Byla to šílená etapa a nic se nám vlastně nepovedlo.“

 

Vyrovnanou bitvu nabídla i divácky atraktivní třída R-GT. Petra Nešetřila s porsche proháněl hustopečský Martin Rada s Fiatem 124 Abarth. Po dvou zkouškách je dělilo osm vteřin, v druhé polovině první etapy pak jezdec Porsche svůj náskok mírně navýšil.

 

Petr Nešetřil: „Prožili jsme včera nějaké hodiny, couvání, ale naštěstí vždy bez nějakých problémů. Když zůstane auto na cestě, je to pohoda (smích).“

Martin Rada: „V úvodu to bylo hodně vyrovnané, ale pak jsem si přivodil výraznou ztrátu na trojce, když jsem na novém úseku přejel zatáčku. Auto mi zhaslo a nemohl jsem ve tmě restartovat. To nás stálo více dvacet vteřin. Alespoň jsme si trochu spravili chuť prvenstvím na poslední zkoušce.“

Informace k soutěži najdete na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis

Tomáš Plachý, Jan Vaškovič

Foto: Marek Musil