První sekce druhé etapy letošní rally mezi vinicemi s sebou přinesla změnu na průběžném čele absolutní klasifikace 18. AGROTEC PETRONAS rally. Václav Pech třemi vyhranými rychlostními zkouškami v řadě dokázal ve vyrovnaném souboji s Janem Kopeckým zvrátit situaci ve svůj prospěch a před závěrečným zkouškovým triptychem má na svém kontu k dobru náskok rovných čtyř vteřin.

Pech nicméně přiznal, že jeho jízda už místy nebyla zcela dle jeho gusta, Kopecký naopak do rizika v sobotu ráno jít nehodlal. Souboj o třetí příčku lehce zdramatizoval zaváháním hned na první dnešní zkoušce Adam Březík, když se mu v dalším vypjatém duelu mezi ním a Dominikem Stříteským pilot z Kelče přiblížil po RZ 7 na rozdíl pouhých 2.7 sekundy. Březík tak musel na následujících dvou testech opět notně zrychlit, jeho aktuální náskok na Stříteského činí 7.6 vteřiny.

Spokojen se svým výkonem byl dnes dopoledne Věroslav Cvrček, který drží v relativní pohodě stále pátou příčku absolutně. Oprávněnou radost ze svého výkonu mohl mít i prakticky stále ještě nováček mezi soutěžními jezdci, Aleš Jirásek, který se po deváté rychlostní zkoušce posunul na šestou příčku o rovnou vteřinu před ostříleného soutěžáka Martina Vlčka.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou soutěži vede David Štefan na Peugeotu 208 Rally4, když má k dobru 54.5 sekundy na druhého Roberta Hordossyho na stejném voze. Na posledního jmenovaného ale stále zle dotírá Patrik Rujbr s Opelem Corsa Rally4, v souboji o stříbrný stupeň vítězů ho dělí od Hordossyho 1.9 vteřiny.

Ohlasy jezdců po RZ 9:

Jan Kopecký (st.č. 1): „Jedeme stejně rychle jako včera. Je to bez rezerv, i když na té šotolině by se občas dala najít místa, kde se by se dalo přidat. Ale taky by tam šla vyrobit nějaká velká chyba. Charakterově je to stejné jako včera, Hustopeče se jedou doslova na pětníku, což je obrovská výhoda. Snažíme se jet pořád naplno, ale Vašek teď možná trochu přidal a je prostě rychlejší. Druhé průjezdy budou myslím rychlejší, ty šotoliny se trochu vyčistí. Hlavně na té první dlouhé zkoušce. Nicméně to zrychlení se dá asi očekávat u každého.“

Václav Pech (st.č. 2): „Spokojení s vedením jsme, ale jedeme malinko za hranou. Jsou z toho nějaké krizovky, ale jsme prostě zdravě naštvaní za ten včerejšek. Moc se mi ale nelíbí jet s takhle velkým rizikem. Hlavně jsem byl rád, že jsme pořád zůstavali na cestě. Auto ale drží parádně a jede se s ním moc hezky. Zvolnit nemůžeme, Honza se teď určitě bude snažit zrychlit.“

Dominik Stříteský (st.č. 3): „Adamovi jsme se sice přiblížili, ale pořád je rychlejší, takže to nevypadá, že bychom ho měli stáhnout. Děláme ale maximum abychom to před ním udrželi aspoň v rámci etapy. Uvidíme jak to půjde teď odpoledne. Nebude to o nic lehčí než při prvním průjezdu. Určitě se ale budeme snažit co to půjde. Nepůjdeme ale zbytečně do rizika, abychom neriskovali nějakou chybu. Auto funguje opravdu špičkově, takže ho jen očistíme, změny v nastavení neplánujeme.“

Adam Březík (st.č. 4): „Na první dnešní erzetě jsme dost ztratili. Na šotolině jsem se nemohl dostat do tempa, dost to klouzalo. Pak jsme se ještě přetočili a museli couvat, nějaký čas jsme tam nechali. Trochu jsme si to tím zkomplikovali. Do druhé zkoušky jsme tedy museli zase nastoupit, abychom si vybudovali nějaký náskok před Dominikem. Rezervy ale ještě určitě máme. Hlavně se chceme snažit nepohoršit si.“

Věroslav Cvrček (st.č.5): „Bylo to skvělé. Povedlo se nám chytit tempo už na první erzetě, rychleji už jsme asi jet nemohli. Další dvě zkoušky byly ještě lepší, plynulé, místy přesně takové jako bychom si přáli. Chtěli bychom to tedy takto udržet až do cíle a zvyknout si na to. Auto funguje skvěle, změny už se musí natestovat. Včera jsme si vyzkoušeli různé změny na podvozku, možná i proto byla naše jízda taková neučesaná, hodně jsem se soustředil na chování auta. Dneska autu prostě věřím, líbí se mi to a jenom řídím.“

Martin Vlček (st.č. 6): „Auto sice nejede úplně jako bychom si představovali, ale jedeme. Po včerejší šotolině nám něco vletělo mezi kardan a karoserii a udělalo nám to nějakou paseku, auto se strašně třepe. Vibruje, ve velkých rychlostech mám docela obavy, aby mě ten kardan nevyliskal. Druhý ale nemáme a ani bychom ho stejně nestihli vyměnit. snad to vydrží. Ale motor a převodovka zatím fungují normálně.“

Aleš Jirásek (st.č. 8): „Určitě to bylo lepší než včerejší první sekce. Snad poprvé za dva roky v rally jsem se ‚chytal ‚ hned od úvodní zkoušky. Na té šotolině jsem si to užil. Nebál jsem se toho a trochu do toho šel. Zjistil jsem, že poku má auto trakci, tak dokáže jet dopředu i na šotolině. Pro mě bylo hodně důležité, že jsem si na tomhle povrchu začal věřit. Doufám ale, že to tam někde odpoledne nenechám. Jelo se mi hezky, ani jsme neztratili tolik, kolik jsem čekal. Soupeři jsou relativně blízko, jedeme s nimi ale podobné tempo a pokud dojedeme sedmí, budu vcelku spokojený.“

Jakub Jirovec (st.č. 12): „Dneska jsem určitě spokojený. Včera se mi zpočátku vůbec nedařilo, byl jsem z toho trochu vycukaný. Hledal jsem brzdné body, brzdil jsem natřikrát, načtyřikrát. U er-pětky je to na časech strašně znát. Po těch prvních dvou erzetách jsem se ale nějak psychicky srovnal a rozhodnul se, že do toho půjdeme i s Petrem naplno jak to jen umíme. Pak nám tam tedy začaly padat i lepší časy. Je to tedy jenom o psychice, kterou u sebe ještě musím nějak korigovat. Jinak nás to ale baví, ta šotolina je úžasná. Teď už jen zkusíme vyndat ten pomyslný dřevěný špalíček pod brzdovým pedálem.“

AGROTEC PETRONAS rally, tiskový servis
Jan Vaškovič